Cumpara dupa categorie

GARANTIE SI Returnare Produs

Garantie Produs

Orice solicitare a clientului de inlocuire sau returnare a produselor achizitionate de pe site-ul www.ambalaje-din-carton.ro va fi analizata si solutionata de catre specialistii M&C PACKING.

Solicitarea poate fi plasata la adresa de e-mail:

mc_packing@yahoo.com

sau

comenzi@ambalaje-din-carton.ro

sau prin formularul Returnare Produs - Model (nu este obligatoriu).

Clientul are dreptul de a se retrage unilateral contractul la distanta, conform O.U.G. 34/2014, art. 9 (1), in termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.  

Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator; produsele pot fi inlocuite cu altele echivalente valoric, la solicitarea clientului daca se doreste acest lucru.

 

Conditii de returnare

Daca produsul comandat nu este conform asteptarilor clientului (oricare ar fi motivul invocat de acesta), M&C PACKING ofera posibilitatea clientilor de a-l returna.

Existe trei alternative in acest sens:

  • schimbarea produsului cu un altul similar sau diferit;

  • recuperarea contravalorii acestuia.

  • pastrarea contravalorii acestuia in contul de utilizator pentru a-i putea folosi la o viitoare comanda

Important: Produsul trebuie returnat in starea in care a fost primit de catre client, va suporta transportul de retur si va fi restituita doar contravaloarea produselor returnate

Vom retine din valoarea lor costul transportului, a expedierii si returului, in cazul in care returul nu este achitat de client si este suportat de M&C PACKING.

Produsele personalizate nu se pot returna decat daca nu corespund calitativ si cantitativ conform conditiilor contractuale.

Modalitati de returnare 

Optiunea privind modalitatea de returnare a coletului apartine in totalitate clientului, acesta fiind cel care va suporta in mod direct pretul transportului, in functie de preturile practicate de operatorul ales.  

Adresa la care pot fi expediate coletele: 

DN 28, Km10, Iasi, Letcani, Hala C19 (apropiere sediul LexusToyota)

Suntem deschisi sa rezolvam orice fel de situatie pe cale amiabila.

Pentru reclamatii, va rugam sa ne contactati telefonic:

Alin Bercea

0786 829 924

Hrebenciuc Ciprian

0744 876 599

sau pe e-mail: mc_packing@yahoo.com

Daca nu gasiti suport si rezolvare la una dintre variantele de mai sus puteti apela la o persoana care poate media orice reclamatie intre dumneavoastra si administratorii firmei M&C PACKING:

Martinus Liviu

0723 383 662

Eventualele litigii ce nu pot fi rezolvate pe cale amiabila vor fi supuse spre solutionare instantelor judecatoresti teritoriale competente.

Returnarea contravalorii produsului: 

Returnarea contravalorii produsului se va face de catre M&C PACKING, conform O.U.G. 34/2014, art. 13, alin. 1, 2 şi 3, prin una dintre urmatoarele optiuni: 

  • Virament bancar: din contul M&C PACKING in contul clientului (banii ajung in aproximativ 24 ore de la procesarea platii) 

  • Refund pe cardul prin care a fost efectuata plata (doar pentru comenzile platite cu cardul)

  • Orice alta metoda de plata folosita de catre client la tranzactia intiala 

Temeiul legal (conform legislatiei nationale in vigoare)  

Clientul are dreptul de a se retrage unilateral contractul la distanta, conform O.U.G. 34/2014, art. 9 (1), in termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.  

Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.  

 Termenul de 14 zile calendaristice, prevazut pentru exercitarea acestui drept, incepe sa curga de la data primirii lor de catre consumator, conform O.U.G. 34/2014, art. 9 (2). 

La exercitarea dreptului de retragere unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor.  

Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator. 

"Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului." (O.U.G. 34/2014, art. 11 (1, 2)) 

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate accesoriile, etichetele intacte si documentele care l-au insotit).  

Cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face de catre firma M&C PACKING in cel mult 14 de zile de la primirea returului. 

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca nou, M&C PACKING isi rezerva dreptul de solicita o taxa pentru readucerea acestuia la stadiul initial (daca este posibil) sau, dupa caz, pentru a acoperi eventualele pierderi cauzate de deteriorarea produsului (calcularea sumei aferente acestei taxe se va face in raport cu pretul mediu al pietei practicat pentru comercializarea aceluiasi produs uzat). 

La solicitarea clientului, acelasi produs poate fi reexpediat, pe cheltuiala acestuia. 

Aceasta clauza se aplica, conf. O.U.G. 34/2014, in cazul achizitionarii de produse de pe acest site, folosind tehnicile de comunicare la distanta si aplicandu-se definitiile cuprinse in O.U.G. 34/2014 art. 2. 

Important: In toate cazurile de mai sus produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite. 

M&C PACKING refuza returnarea in cazul utilizarea produselor si trimiterea acestora cu semne de uzura.

 

 Model de retragere sugerat de TRUSTED.ro, pe baza Ordonantei de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi  completarea unor acte normative(publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 427 din 11.06.2014)



Stimati consumatori, prezentul formular este un model si nu este obligatoriu; se trimite inapoi completat daca doriti sa va retrageti din contract.

– Catre [aici se introduce numele, adresa poştala şi, daca este cazul, numarul de telefon, numarul de fax şi adresa de e-mail ale profesionistului]:

– Va informez/Va informam (*) prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastra (*) din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor produse (*)/prestarea urmatoarelor servicii (*)

– Comandate la data (*)/primite la data (*)

– Numele consumatorului (consumatorilor)

– Adresa consumatorului (consumatorilor)

– Semnatura consumatorului (consumatorilor) (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hartie)

– Data

(*) A se elimina mentiunea inutila, dupa caz.





Informatii importante oferite de TRUSTED.ro despre dreptul consumatorului de retragere, pe baza Ordonantei de urgenta nr. 34/2014 privind  drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 427 din 11.06.2014)


Informatii pentru consumatori

Aveti dreptul de a va retrage din prezentul contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice. Perioada de retragere expira dupa 14 zile incepand:

- de la ziua incheierii contractului (in cazul unui contract de prestari de servicii sau al unui contract pentru furnizarea de apa, gaze naturale, energie electrica, atunci cand acestea nu prevad vanzarea intr-un volum limitat sau cantitate stabilita, de energie termica sau continuturi digitale care nu sunt livrate pe un suport material)
sau
- de la ziua la care intrati dv. sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a produselor (in cazul unui contract de vanzare)
sau
- de la ziua la care intrati dv. sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dv., in posesia fizica a ultimului produs (in cazul unui contract privind bunuri multiple comandate de consumator printr-o singura comanda şi livrate separat)
sau
- de la ziua la care intrati dv. sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dv., in posesia fizica a ultimului lot sau
a ultimei piese (in cazul unui contract privind livrarea unui produs constand din mai multe loturi sau parti)
sau
- de la ziua la care intrati, dv. sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dv., in posesia fizica a primului produs (in cazul unui contract pentru livrarea periodica de produse pe o perioada de timp determinata)

Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin poşta, fax sau e-mail.

In acest scop, puteti folosi modelul de retragere alaturat; folosirea lui nu este insa obligatorie. De asemenea, puteti completa şi transmite electronic de pe site-ul nostru formularul standard de retragere sau orice alta declaratie neechivoca. Daca folositi aceasta optiune, va vom transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.

Daca va retrageti, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dv., inclusiv costurile livrarii, cu exceptia costurilor suplimentare determinate de faptul ca ati ales alta modalitate de livrare decat cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fara intarzieri nejustificate şi, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile calendaristice de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract. Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeaşi modalitate de plata ca şi cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare; in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.

Putem amana rambursarea pana la data la care primim inapoi produsele sau pana la momentul la care ne-ati furnizat dovada ca ati trimis inapoi produsele, fiind valabila data cea mai apropiata.

 

FORMULAR RETUR

 

M&C PACKING respecta Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2014

Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 a fost promulgată pe 19 iunie 2015 și publicată în Monitorul Oficial cu numărul 449, din data de 23 iunie 2015.

Acest proiectul de lege a fost adoptat de Senat pe 30 septembrie 2014 și aprobat de Camera Deputaților pe 27 mai 2015. Modificările pot fi consultate mai jos și au fost și integrate în textul original al OUG 34/2014, disponibil pe site-ul TRUSTED.ro.

 

Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 427 din 11 iunie 2014, cu următoarele modificări:

1. La articolul 3 alineatul (3), litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„j) de prestare a unor servicii de transport de pasageri, cu excepţia art. 8 alin. (2) şi a art. 22;”

2. La articolul 17, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Art. 21 şi 22 se aplică şi contractelor de vânzare şi de prestări de servicii şi contractelor de furnizare de apă, gaze naturale, energie electrică, energie termică sau conţinut digital.”

3. Articolul 19 se abrogă.

4. La articolul 28 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„b) Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, prin reprezentanţii împuterniciţi, în cazul contravenţiilor prevăzute la alin. (5) lit. e)-k), m)-u) şi w)-y), atunci când acestea constau în fapte care vizează contractele încheiate de consumatori pentru a beneficia de servicii de acces şi conectare la reţele publice de comunicaţii electronice ori de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.”

5. La articolul 28 alineatul (5), litera v) se abrogă.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR: VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

PREŞEDINTELE SENATULUI: CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

Lege nr. 449/2003

 

din 12/11/2003

Versiune actualizata la data de 27/12/2008

 

privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora@


 

 

 

    __________

    @Text actualizat la data de 27.12.2008 avându-se în vedere republicarea din Monitorul Oficial, Partea I, nr. 347 din 06 mai 2008. Actul include modificările din următoarele acte:

   - O.U.G. nr. 174/2008 publicată în MOF nr. 795 din 27/11/2008.

 

   CAPITOLUL I

  Dispoziţii generale

 

   Art. 1. - Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea asigurării protecţiei consumatorului.

   Art. 2. - În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:

   a) consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;

   b) produs - bun material mobil a cărui destinaţie finală este consumul sau utilizarea individuală ori colectivă. Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentei legi bunurile vândute în urma confiscărilor, în cadrul procedurii de executare silită sau pe baza unui alt act emis de autorităţile judecătoreşti, apa şi gazele care nu sunt ambalate într-un volum limitat sau într-o cantitate fixă şi energia electrică;

   c) vânzător - persoana fizică sau juridică autorizată, care, în cadrul activităţii sale, comercializează produse în condiţiile unui contract încheiat cu consumatorul;

   d) producător:

   1. operatorul economic care fabrică un produs finit sau o componentă a unui produs;

   2. operatorul economic care fabrică materia primă;

   3. operatorul economic care îşi aplică denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;

   4. operatorul economic care recondiţionează produsul;

   5. operatorul economic sau distribuitorul care modifică, prin activitatea sa, caracteristicile produsului;

   6. reprezentantul înregistrat în România al unui operator economic care nu îşi are sediul în România sau, în cazul inexistenţei acestuia, importatorul produsului;

   7. operatorul economic care importă produse în vederea realizării ulterioare a unei operaţiuni de vânzare, închiriere, leasing sau orice altă formă de distribuţie specifică derulării afacerilor;

   8. distribuitorul produsului importat, în cazul în care nu se cunoaşte importatorul, chiar dacă producătorul este menţionat;

   9. distribuitorul produsului, în cazul în care importatorul nu poate fi identificat, dacă nu informează persoana prejudiciată, în termen de 30 de zile de la cererea acesteia, asupra identităţii importatorului;

   e) garanţie - orice angajament asumat de vânzător sau producător faţă de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preţului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă;

   f) reparare - în caz de lipsă de conformitate, aducerea unui produs la conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare;@

   g) viciu ascuns - deficienţa calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscută şi nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obişnuite de verificare;@

   h) durata medie de utilizare - intervalul de timp, stabilit în documente tehnice normative sau declarat de către producător ori convenit între părţi, în cadrul căruia produsele de folosinţă îndelungată trebuie să îşi menţină caracteristicile funcţionale, dacă au fost respectate condiţiile de transport, manipulare, depozitare şi exploatare.@

    __________

    @Litera f) a fost modificată prin art. I pct. 1 din O.U.G. nr. 174/2008.

   - Literele g) şi h) au fost introduse prin art. I pct. 2 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 3. - Nu sunt supuse prevederilor prezentei legi produsele folosite care sunt vândute prin procedura licitaţiei publice, la care consumatorul are posibilitatea să participe personal.

   Art. 4. - Intră sub incidenţa prevederilor prezentei legi şi produsele care vor fi achiziţionate pe baza unui contract de vânzare de produse ce urmează a fi fabricate sau prelucrate.

 

   CAPITOLUL II

  Conformitatea produselor cu specificaţiile cuprinse în contractul

de vânzare-cumpărare

 

   Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.

   (2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:

   a) corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;

   b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;

   c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;

   d) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.

   Art. 6. - Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate îşi are originea în materialele furnizate de consumator.

   Art. 7. - Vânzătorul nu este răspunzător de declaraţiile publice prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. d), în oricare dintre următoarele situaţii, dacă probează că:

   a) nu a cunoscut şi nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declaraţiile în cauză;

   b) declaraţia fusese corectată la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;

   c) decizia de a cumpăra produsul nu putea fi influenţată de declaraţiile publice în cauză.

   Art. 8. - (1) Orice lipsă a conformităţii rezultată dintr-o instalare incorectă a produselor va fi considerată echivalentă cu o lipsă a conformităţii produselor, dacă instalarea face parte din contractul de vânzare a produselor şi produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.

   (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care produsul destinat a fi instalat de consumator este instalat de acesta şi instalarea incorectă este datorată unei deficienţe în instrucţiunile de instalare.

 

   CAPITOLUL III

  Drepturile consumatorului

 

   Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

   Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.@

    __________

    @Articolul a fost modificat prin art. I pct. 3 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.@

   (2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:

   a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;

   b) importanţa lipsei de conformitate;

   c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.

   (3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.@

   (4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.@

   (5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.@

    __________

    @Alineatele (1), (3) şi (4) au fost modificate prin art. I pct. 4 din O.U.G. nr. 174/2008.

   - Alineatul (5) a fost introdus prin art. I pct. 5 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.@

    __________

    @Articolul a fost modificat prin art. I pct. 6 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:

   a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;

   b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;

   c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

   Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.

 

   CAPITOLUL IV

  Acţiunea în regres

 

   Art. 15. - Dacă vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru lipsa de conformitate rezultată dintr-o acţiune sau dintr-o omisiune a producătorului ori a unui operator economic din acelaşi lanţ contractual, vânzătorul are dreptul de a se îndrepta împotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, în condiţiile legii.

 

   CAPITOLUL V

  Termene

 

   Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

   Art. 161. - După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.@

    __________

    @Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 162. - Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la această durată.@

    __________

    @Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.

   Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

 

   CAPITOLUL VI

  Garanţii

 

   Art. 19. - Garanţia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, în condiţiile specificate în declaraţiile referitoare la garanţie şi în publicitatea aferentă.

   Art. 20. - (1) Garanţia trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită.

   (2) Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.@

   (3) Garanţia trebuie redactată în termeni simpli şi uşor de înţeles.

    __________

    @Alineatul (2) a fost modificat prin art. I pct. 8 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 21. - (1) La cererea consumatorului garanţia va fi oferită în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil acestuia.

   (2) În cazul în care garanţia nu respectă prevederile alin. (1) şi ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectată, consumatorul având dreptul de a solicita vânzătorului îndeplinirea condiţiilor incluse în declaraţiile referitoare la garanţie.

   Art. 22. - (1) Clauzele contractuale sau înţelegerile încheiate între vânzător şi consumator înainte ca lipsa de conformitate să fie cunoscută de consumator şi comunicată vânzătorului, care limitează sau înlătură, direct ori indirect, drepturile consumatorului prevăzute de prezenta lege, sunt nule de drept.

   (2) În cazul produselor folosite, consumatorul şi vânzătorul pot conveni reducerea termenului prevăzut la art. 16, dar nu la mai puţin de un an de la data livrării produsului.

 

   CAPITOLUL VII

  Sancţiuni

 

   Art. 23. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:

   a) nerespectarea prevederilor art. 20 şi 21, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei*);

   b) nerespectarea prevederilor art. 9, 11 şi 19, cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei.@

   (2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către reprezentanţii împuterniciţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

    ___________

   *) Cuantumul amenzilor este exprimat în monedă nouă potrivit dispoziţiilor Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 664 din 23 iulie 2004, cu modificările şi completările ulterioare.

   - Litera b) de la alin. (1) a fost modificată prin art. I pct. 9 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 24. - Contravenţiilor prevăzute la art. 23 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

 

   CAPITOLUL VIII

  Dispoziţii tranzitorii şi finale

 

   Art. 25. - (1) Drepturile consumatorilor prevăzute de prezenta lege sunt exercitate fără a aduce atingere altor drepturi pe care consumatorul le poate invoca conform celorlalte prevederi legale care reglementează răspunderea contractuală sau necontractuală.

   (2) În cazul în care părţile contractante aleg ca lege aplicabilă contractului legea unui stat care nu face parte din Uniunea Europeană, iar contractul are o strânsă legătură cu teritoriul României sau cu al altor state membre ale Uniunii Europene şi în cazul în care prezenta lege are prevederi mai favorabile pentru consumator, se vor aplica acestea din urmă.

   Art. 26. - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va propune Guvernului spre aprobare, prin hotărâre, norme metodologice de aplicare a prezentei legi, pe grupe de produse.@

    __________

    @Articolul a fost modificat prin art. I pct. 10 din O.U.G. nr. 174/2008.

 

   Art. 27. - (1) Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

   (2) La data intrării în vigoare a prezentei legi, se abrogă:

   a) art. 14 alin. 1 şi art. 20 alin. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 23 martie 1994, cu modificările şi completările ulterioare*);

   b) Hotărârea Guvernului nr. 394/1995 privind obligaţiile ce revin agenţilor economici - persoane fizice sau juridice - în comercializarea produselor de folosinţă îndelungată destinate consumatorilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 27 ianuarie 1997, cu modificările ulterioare;

   c) Hotărârea Guvernului nr. 665/1995 privind înlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care reprezintă deficienţe de calitate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 206 din 6 septembrie 1995, cu modificările ulterioare.

    Prezenta lege transpune prevederile Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 mai 1999 privind anumite aspecte ale vânzării de bunuri de consum şi garanţiile conexe, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOCE) nr. L 171 din 7 iulie 1999.

    ___________

   *) Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor a mai fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 din 28 martie 2007 şi, ulterior, modificată şi completată prin Legea nr. 363/2007.